Wie zijn wij

Kiwanis International is een internationale organisatie opgericht in 1915 in Detroit (USA).

Vandaag zijn er zowat 600.000 leden verdeeld over 13.000 clubs in 93 landen.

In 1963 werden de eerste Europese clubs opgericht, o.m. te Brussel.

De leden en partners zetten zich vrijwillig in om het leven van kinderen in kwetsbare situaties te verbeteren.

Via creatieve projecten en fondsenwerving beslist iedere club zelf welke sociale  projecten er worden ondersteund.

Kiwanis Mechelen Beiaard is opgericht in 1983 en telt momenteel een 10-tal leden.

Iedere 4e dinsdag van de maand wordt er vergaderd in de Salons Van Dijk te Mechelen en wordt er beslist welke acties en middelen er nodig zijn om onze sociale doelen te steunen.

De objectieven van Kiwanis International

1. Stel menselijke en geestelijke waarden boven de materiële.
  2. Doe anderen niet aan wat je zelf niet wil aangedaan worden.
  3. Pas steeds hogere maatstaven toe in maatschappij en beroep.
  4. Draag door een bewust, actief en doeltreffend voorbeeld bij tot de opbouw en ontwikkeling van een dienstverlenende maatschappij.
  5. Bouw doormiddel van de Kiwanisclub blijvende en waardevolle vriendschappen, ter bevordering van een betere gemeenschap.
  6. Werk mee aan de opbouw van een gezonde openbare mening, zodat rechtschapenheid en loyauteit worden bevorderd.

Kiwanis Belgium-Luxemburg

Het District Belgium-Luxembourg die alle clubs in Belgë en het Groothertogdom Luxembourg omvat bevat momenteel meer dan 190 clubs voor een totaal van meer dan 4200 leden.