Onze club schenkt 300 poppen aan UZ Sint-Maarten Mechelen

In 2016 schonk Kiwanis Mechelen-Beiaard een driehonderdtal Kiwanis-poppen en kindvriendelijke kleurstiften aan het AZ Sint-Maarten te Mechelen. Maar ondertussen zijn er reeds +/- 500 poppen geleverd.

Artsen kunnen hiermee aan jonge patiëntjes uitleggen wat er precies gebeurt bij een behandeling : “Daardoor zijn ze minder bang voor een ingreep.

Met de pop hebben patiëntjes er ook een vriendje bij, zowel tijdens als na hun verblijf in het ziekenhuis.

We gaan de pop bijvoorbeeld overhandigen aan kinderen waarbij we een infuus aanleggen of bij een prik om een bloedstaal af te nemen.

Ze kan een vriendje worden dat overal in het ziekenhuis mee naar toe mag, zowel in de ziekenwagen, de scanner als in de operatiekamer”,

zegt Ann Vermeulen, hoofdverpleegkundige op de kinderafdeling van AZ Sint- Maarten.

De Kiwanispop nodigt uit tot creativiteit

Samen met de leden hebben we een 10-tal grotere poppen aangekocht en aan diverse kunstenaars en creatievelingen gevraagd om zo’n pop te beschilderen. Deze poppen zijn gemaakt van een soort polyester, bevestigd op een voet en dank zij de originele neutrale witte kleur perfect te beschilderen of zelfs aan te kleden.

Deze poppen staat nu tentoon de inkomhal van het ziekenhuis

AZ Sint-Maarten, zodat de bezoekers kunnen kennismaken met dit mooie project en met onze club Kiwanis Mechelen Beiaard.

Het de bedoeling om al deze poppen op één of andere manier te veilen zodat we met de opbrengst nieuwe popjes kunnen aankopen en schenken aan het ziekenhuis.

Planning: najaar 2023

Ik heb interesse om zo'n mooie pop aan te kopen.
Gelieve me te contacteren.

Meer weten over de geschiedenis van de Kiwanispop ?
Volg de link hieronder